niedziela, 16 sierpnia 2009

Żyjcie!


Z zamiarem założenia bloga chodzę już co najmniej dwa lata. Jeszcze w Strzelcach Op. przyszedł mi do głowy taki pomysł, ale został mi skutecznie odradzony przez jednego ze współmieszkańców probostwa (piszę współmieszkańców, by powiększyła się liczba podejrzanych :) - dziś wiem jedno: Chwała mu za to!
Teraz życie i podpowiedzi niektórych znajomych zebrały się razem i weszły mi do głowy przypominając niegdysiejszy zamiar.
Dlaczego: Źródło życia? To nawiązanie do ostatniego zdania z dzisiejszego pierwszego czytania z Księgi Przysłów (Prz 9,1-6):
Odrzućcie głupotę i żyjcie, chodźcie drogą rozwagi. To zdanie może umknąć czytającemu tekst, a co dopiero słuchaczowi Słowa Bożego w czasie liturgii. Wczoraj przed snem (może właśnie dlatego, że przed snem) czytałem Słowo Boże przeznaczone na dzisiejszą niedzielę i nic. Dziś rano powyższe zdanie od razu mnie... zaskoczyło, ale rozważyć je będę chciał później. Niemniej to z tego zdania wzięła się nazwa mojego blogu. Na razie nikt o nim nie wie, ale wiem już komu jako pierwszemu go podsunę, by się poświęcił i zrecenzował początki :)
PS.: Na zdjęciu doczesne szczątki błogosławionego papieża Benedykta XI pochowanego w kościele św. Dominika w Perugii - papiestwo zawsze kojarzyło mi się z mądrością.

1 komentarz: