czwartek, 13 maja 2010

Wielkanocnie

Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja!

Idźcie i nauczajcie wszystkie narody
Ja jestem z Wami przez wszystkie dni az do skończenia świata.

Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja!

     Gdyby kantor wyszedł na ambonę i odczytał powyższy tekst nieco byśmy się zadziwili, a każde kolejne Alleluja! tylko by to zdziwienie pogłębiało prowadząc wprost do zdenerwowania, zwłaszcza, gdyby ów kantor postanowił sie rozwodzić i czytałby ów tekst
3 minuty i 48 sekund.
     Tutaj spoczywa cała siła muzyki, dzięki której możemy nawet nie wiedzieć, co to onzacza słowo Alleluja! Gdy wczoraj słuchałem poniższego wykonania przyszło mi do głowy, jak wiele daje nam muzyka - przez 3 minuty i 48 sekund (a często przecież o wiele dłużej) jesteśmy w stanie słuchać powtarzania tego samego wyrazu i jeszcze na dodatek nam się to podoba :) Ale dosyć ględzenia, ad rem: Henryk Jan Botor jest kompozytorem Alleluja!, które wykonano w czasie pogrzebu pary prezydenckiej na Wawelu. Jeśli ktoś oglądał pogrzeb to wie na co się szykować. Miłego słuchania.


3 komentarze:

  1. to najpiękniejsza muzyka, jaką słyszałam. dziękuję za ten wpis, bo nie znałam kompozytora i nie mogłam tego odnaleźć w necie. (a słyszałam właśnie na pogrzebie Prezydenta).
    cudowne =)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne :) aż trudno pomyśleć, że do wczoraj tego nie słyszałem! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękna muzyka, sam jestem kompozytorem i wiem co mówię :)
    pozdrawiam wszystkich - T.A.J.

    OdpowiedzUsuń